Kalbant apie reklamą Facebook socialiniame tinkle, paprastai kalbama apie dvi reklamos rūšis:
1) Pusiau banerinė reklama Facebook, mokant už paspaudimus (pay per click, PPC);
2) Rinkodariniai veiksmai, siekiant auginti potencialių klientų bendruomenę Facebook tinkle.
Abi šios reklamos rūšys turi savo privalumų ir trūkumų.
PPC reklama Facebook tinkle
Pagrindiniai šios reklamos formos privalumai:
– mokama už paspaudimus (vis šioks toks rezultatas);
– plačios socio-demografinio targetinimo galimybės.
Reklama Facebook tinkle gali būti apmokama ne tik už paspaudimus, bet ir už parodymus (CPM). T.y. tokia teorinė galimybė yra, bet dar nemačiau tokios reklaminės kampanijos, kuriai būtų naudingiau CPM, nei PPC apmokėjimo modelis.
Reklama Facebook tinkle gali būti rodoma tik apsibrėžtai tikslinei grupei. Jau nieko nenustebins tai, kad galima nurodyti savo tikslinės grupės amžių, lytį, šeimyninę padėtį. Tai jau šioks toks privalumas, lyginant reklamą Facebook tinkle su reklama Google Adwords tinkle.
Be šių gan įprastų socialiniuose tinkluose segmentavimo galimybių, Facebook tinkle galima nustatyti, jog reklama Facebook būtų rodoma tik žmonėms su tam tikrais pomėgiais arba netgi tik tiems, kas yra tam tikrų Facebook puslapių fanai arba Facebook grupių nariai! Ką tai duoda? Ogi tai, kad turėdami reklamai Facebook tinkle labai mažą biudžetą, reklamas galite rodyti tik pvz. savo konkurentų bendruomenių nariams. Tarkime, jog reklamuosite kelionių verslą, nustatykite, jog Jūsų reklama būtų rodoma tik tiems Facebook nariams, kurie yra 30-ies populiariausių Lietuvoje kelionių fan klubų Facebook fanai. Sąrašą populiariausių Facebook puslapių, kelionių kategorijoje rasite užėję į . Tokiu atveju Jūs reklamą rodysite tik labai potencialiems klientams – Jūsų konkurentų suburtų bendruomenių nariams.
Pasibandymo tikslais galite iš manęs įsigyti reklamos Facebook tinkle kuponą. Pvz. už 50 Lt nusipirksite 50 USD vertės kuponą (kainos pastoviai keičiasi – klauskite!) ir išnaudosite nedideliai reklaminei kampanijai. Jei matysite, kad tai efektyvu, toliau mokėsite savo kortele arba iš PayPal sąskaitos.
Pagrindiniai šios reklamos formos trūkumai:
– gan didelė paspaudimo kaina (CPC);
– skirtingai nei Google Adwords atveju, Jūs nežinote ar matantis Jūsų reklamą šiuo metu domisi Jūsų reklamuojamu objektu. T.y. reklama Facebook tinkle nėra kontekstinė.
Kiti rinkodaros Facebook tinkle veiksmai
Iš kitų veiksmų, kurie reikalauja daugiau laiko nei pinigų, galima būtų paminėti šiuos populiariausius:
- konkursai ir loterijos Facebook fanams;
- spec. pasiūlymai Facebook fanams;
- Facebook fanų pirkimas;
- skatinimas tinklapio lankytojus tapti Facebook fanais nepaliekant tinklapio;
- skatinimas „patinkinti” turinį tinklapyje, ko pasekoje, šie veiksmai atspindimi lankytojų Facebook profiliuose.
Apie kiekvieną iš šių metodų galima daug kalbėti, bet paliksiu tai kitiems kartams. 🙂
Dėl fanų Facebook puslapiams pirkimo galite kreiptis – pagelbėsiu.