Retargetingas Lietuvoje ne naujiena. Tinklapių lankytojų persekiojimo paslaugą jau kurį laiką siūlė Google, AdNet ir Tradedoubler.

adTarget.me

Šį kartą AdNet vyrai užsimojo ambicingiau – kuriama sistema adTarget.me ne tik Lietuvai, bet ir visai Rytų Europai. Sistemos veikimas paprastas – reklamdavių tinklapiuose (ypač el. komercijos) apsilankiusiems ir nieko nepirkusiems lankytojams prikabinamas naršyklėje „sausainiukas” (kaip persekiojimo daviklis Holivudo filmuose), pagal kurį visame tarptautiniame reklamos tinkle tie lankytojai atpažįstami ir jiems parodoma to reklamdavio reklama. Retargetingo pagalba galima „įsidėmėti” ne tik visus apsilankiusius, bet pvz. visus, kurie tinklapyje praleido ne mažiau kaip 1 minutę. Tokiu būdu galima atrinkti tik kokybiškiausius ir potencialiausius vartotojus. Sistema leidžia sekti ir tiktai tuos, kurie peržiūrinėjo tik tam tikrų kategorijų prekes bei vėliau rodyti jiems tik tų prekių kategorijų pasiūlymus.

Vertė reklamdaviams ir tinklapiams

Reklamdaviams sistema patraukli tuo, kad tokiu būdu gali pasiekti tik labai siaurą potencialiausių vartotojų segmentą. Tinklapiams, kurie rodo reklamą, ši sistema leidžia uždirbti daugiau nei įprasti baneriai, nes tiksliniai lankytojai labiau spaudžia ant banerių ir leidžia maksimizuoti uždarbį iš vienos reklaminės pozicijos.

Kainodara

Sistemoje naudojamas CPM apmokėjimo modelis – už tūkstantį banerių parodymų. Reklamdaviai gali nurodyti kiek daugiausiai pinigų jie sutinka mokėti už 1000 parodymų. Be to, galima rinktis – naudosimės savitarnos sistema ar norėsime, kad mus aptarnautų agentūra. Nuo to priklauso minimalus biudžetas, kurio reikės norint išbandyti sistemą. Minimalus testinis biudžetas turi būti bent 49 EUR, norint pabandyti sistemą. Jei kampaniją planuosite per reklamos agentūrą, jums reikės bent 999 EUR. Šiuo metu sistemą gali testuoti tik kelios specialiai tam tikslui atrinktos kompanijos.

Pasiekimai

Šiai diena sistema jau sukurta ir testuojama. „Verslo žinios” jau pranešė ir apie pasiektą susitarimą su „Google” sistema.
Spalio 18-19 d. adTarget.me komandos nariai Deividas Talijūnas ir Eimantas Sabaliauskas dalyvavo Kijeve vykusiame startuolių renginyje IDCEE ir pateko tarp 12 geriausių komandų.

adTarget Kijeve

Planai

Artimiausiuose planuose – prie adTarget.me platformos prijungti Lenkijos, Ukrainos, Rusijos ir Turkijos reklamos tinklus.
Sistema plačiam vartojimui bus pristatyta gruodžio mėnesį.