Dažnai tenka susidurti su verslininkais, rinkodaros vadovais, kurie yra nudegę nuo SEO šarlatanų ar net nuo tituluotų agentūrų. Nesėkmingo bendradarbiavimo šaknys dažnai slypi samdančiosios pusės nekompetencijoje. Verslai, samdantys SEO agentūras ar laisvai samdomus SEO specialistus, dažnai neturi žalio supratimo, kaip atsirinkti partnerį, kokius jam tikslus kelti bei kaip kontroliuoti pasamdytą partnerį.
Todėl į studiją diskusijai pakviečiau dviejų SEO agentūrų atstovus – Andrių Sejoną iš „Market Rats” bei Paulių Bylą iš „Seoneta”. Su svečiais ir aptarėme visiems verslams rūpimus klausimus apie SEO partnerių atranką ir samdymą.
Užbėgant už akių, iškart pastebėsiu, kad lengvo ir paprasto sprendimo nėra. Norint apsisaugoti ir nenudegti, teks arba patiems mokytis apie SEO arba samdyti konsultantą, padėsiantį atsirinkti tiekėjus.
Visų webinarų įrašus rasite čia.
Laidoje svečiams uždaviau šiuos ir kitus klausimus
- Kokiais kriterijais remiantis priimti sprendimą – užsiimti SEO patiems ar samdyti išorinį tiekėją?
- Kokiais kriterijais remiantis priimti sprendimą – samdyti įmonę ar laisvadarbį?
- Kuo geriau įmonė ir kada geriau laisvadarbis? Ar tik kaina?
- Kaip paruošti briefą, ruošiantis įmonės atrankai?
- Ką ir kodėl geriau rinktis, jei renkamės įmonę: media agentūrą, performance marketing agentūrą ar specializuotą SEO agentūrą?
- Kokių kompetencijos ir patikimumo įrodymų reikalauti iš įmonių, dalyvaujančių konkurse?
- Ar svarbu ir kodėl kiek įmonėje yra SEO specialistų?
- Kokius tikslus skirtingų tipų įmonės turėtų kelti samdomai agentūrai?
- Kaip sekti agentūros darbo pasiekimus?
- Ką numatyti sutartyje, kad agentūra labiau stengtųsi, o ne tik valgytų biudžetus?
- Už ką turėtų būti mokama agentūrai? Dirbtą laiką? Paslaugą? Pasiektą lankomumą?
- Ar tikslinga su agentūra tartis dėl apmokėjimo už rezultatą? Jei taip, koks turi būti rezultatas?
- Ar galima išoriniam paslaugų teikėjui patikėti tinklalapio techninius patobulinimus?
- Kaip sutarti su paslaugų tiekėju dėl tinkamų linkbuildingo būdų?