Dažnai klientai gaudami mano teikiamą paslaugą klausia, kuo konkrečiai dar jiems galėčiau pagelbėti, nes iš bendrų paslaugų aprašymų jiems neaišku, kaip galėčiau dar pasitarnauti jiems. Tad čia surašau labai konkrečiai, kokios mano paslaugos buvo populiariausios 2012 metais.

1. Interneto rinkodaros auditas

Interneto rinkodaros audito metu fokusuojamasi į du esminius klausimus:

  • kokybiško lankytojų srauto kiekio didinimas bei srauto kanalų optimizavimas;
  • tinklapio konversijos didinimas.

Auditas gali parodyti, kad klientas viską daro gerai, eina teisinga kryptimi ir aš neturiu ką pasiūlyti, kad pagerinti jų rinkodaros internete veiklą. Realiai taip niekados nebuvo 🙂
Dažniau atrandu daug vietų (kanalų), kur galima sėkmingai plėtotis.
Išvadose įmonė sužinos ar gerai viską daro, ar gali kažką dar tobulinti. Jei atrandu ką tobulinti, tada sudarau prioritetų planą, ką ir kaip tobulinti. Be to, pasiūlau savo pagalbą arba parekomenduoju kitus partnerius, priklausomai nuo to, kurį kanalą reikės plėtoti.
Seka: auditas > veiksmų planas > veiksmai > matavimas > optimizavimas ir t.t.

MATAVIMAS

  • srauto kanalų kokybė matuojama CPO – vieno užsakymo kaina. Priklausomai nuo įmonės strategijos, tikslas gali būti didinti pardavimų kiekį su užsibrėžtu CPO arba palaikyti panašų pardavimų lygį pastoviai mažinant CPO.
  • tinklapio konversija – procentinė tinklapio lankytojų dalis virstanti į pirkėjus.

DARBAI

  • Kliento Google Analytics paskyros analizė;
  • Kliento tinklapio analizė;
  • Interviu su kliento darbuotoju atsakingu už interneto rinkodara;
  • Ataskaitos parengimas raštu arba situacijos ir rekomendacijų pristatymas žodžiu.

2. Užsienio rinkų tyrimas elektroniniams verslams

Rinkos tiriamos siekiant plėstis į kitas rinkas. Kartais jau iškart žinoma, kad įmonė plėsis į konkrečią rinką ir jai reikia surinkti informaciją apie potencialius konkurentus, klientus ar partnerius. Kartais renkama informacija apie verslus, kurie gali būti įsigijimo objektas.

Priklausomai nuo tyrimo tikslo renkama skirtinga informacija apie tyrimo objektus:

  • žaidėjai kažkokioje šakoje
  • dydžio ir pajėgumų indikatoriai
  • potencialo indikatoriai
  • teikiamos paslaugos, paslaugų kainos, teikimo sąlygos, mokėjimo būdai
  • ir t.t.

Klientui dažniausiai pats pasiūlau kokius indikacinius duomenis verta surinkti apie tyrimo objektus, kad galima būtų įvertinti stiprumą, potencialą, tinkamumą įsigijimui ar kitus kriterijus.

3. Interneto rinkodaros mokymai klientų darbuotojams

Sparčiai augant e-verslo žaidėjų skaičiui, kyla poreikis apmokyti vis daugiau darbuotojų, kurie dirba su rinkodara internete. Dažniausiai moku ne tik vieną ar du darbuotojus tiesiogiai dirbančius su interneto rinkodara, bet ir susijusių padalinių darbuotojus, vadovus, visos įmonių grupės darbuotojus, dirbančius su rinkodara.

Mokymų moduliai:

  • Planavimas, strategija ir taktika
  • Matavimas. Google Analytics
  • SEO
  • El. pašto rinkodara
  • SEM
  • Socialiniai tinklai
  • Partnerystės (affiliate) programos
  • Banerinės kampanijos
  • User experience (UX)

Esant glaudžiam bendradarbiavimui su klientu, mokymų medžiaga adaptuojama konkrečiam klientui ir mokoma naudojantis kliento interneto rinkodaros duomenimis.

4. SEO tyrimas ir SEO rekomendacijos

Lietuvoje dar sąlyginai mažas procentas internetinių verslų išnaudoja SEO galimybes. Tad SEO tyrimo ir rekomendacijų prireikia dažnam klientui.

Darbų etapai:

  1. Raktažodžių tyrimas
  2. Konkurentų tyrimas
  3. Vidinės optimizacijos tyrimas
  4. Išorinės optimizacijos tyrimas
  5. Rekomendacijos dėl vidinės optimizacijos
  6. Rekomendacijos dėl išorinės optimizacijos
  7. Nuorodų kūrimas ir optimizavimas

5. Tinklapio vartojimo patogumo tyrimas ir rekomendacijos

Šį paslauga būna dalimi interneto rinkodaros audito arba kaip atskira paslauga. Dažniausiai tiriamos ir optimizuojamos šios sritys:

  • Tipiniai lankytojo keliai tinklapyje
  • Paieška
  • Navigacijos meniu
  • Kategorijų/subkategorijų puslapiai
  • Prekių/paslaugų puslapiai
  • Pirkimo procesas
  • Nukreipimo puslapiai

Atlikus tyrimą, surašomas ekspertinis vertinimas ir rekomendacijos, kaip reiktų optimizuoti šias sritis. Tada daromi pakeitimai ir matuojama grąža.

6. Interneto rinkodaros strategijos ir interneto rinkodaros plano parengimas

Ekonomikai augant, vis daugiau sėkmingai dirbančių verslininkų nori diversifikuoti investicijų srautus ir neretai pasirenka investuoti į elektroninius verslus. Kuriamos el. parduotuvės, kainų palyginimo sistemos, grupinių pirkimų tinklapiai ir t.t.

Nepatyrę e-versluose investuotojai renkasi mano konsultacijas, kurių metu aš:

  • išgryninu tikslus
  • parengiu strategiją
  • parengiu rinkodaros planą
  • parenku vykdytojus
  • suformuluoju vykdytojams tikslus, užduotis ir aprašau kontrolės mechanizmą

Tokiu būdų verslininkams sutaupomos reikšmingos sumos ir pinigai nedeginami patalpų šildymui 🙂

7. Partnerystės (affiliate) programų kūrimas ir administravimas

Nuo šių metų Lietuvoje pradėjo rastis partnerysčių (affiliate) rinkodara, tad po truputį atsiranda ir poreikis vesti klientų partnerystės programas. Į šia paslaugą įeina:

  • tikslingumo kurti affiliate programą įvertinimas
  • affiliate programos strategijos formulavimas
  • affiliate programos sukūrimas
  • partnerių darbui affiliate programoje pritraukimas
  • ryšių su partneriais palaikymas ir skatinimas
  • programos administravimas ir plėtra

8. Vadovavimas projektams

Paslauga stambiems rinkos žaidėjams – vadovavimas strateginiams e-verslų projektams: plėtra į kitas šalis, tinklapių vystymo projektai ir pan.

 

Kreipkitės, mielieji, ir 2013-aisiais! Laimingų Naujųjų Metų!