Konferencija vyksta jau 10 kartą. Jubiliejus! Sveikinu!
Prasidėjo viskas nuo 150 blogerių, o šiai dienai turime 5K+ dalyvių.
Digital vis labiau veržiasi į kasdienį verslo ir žmonių gyvenimą. Teomnitel vadovas Kęstutis ryte net pareiškė, jog „digital” žmonės net turėtų būti įmonių imami į valdybas. Tai būtų skambėję neįtikėtinai prieš penketą metų.
Kiborgizacija
Žiniasklaidos pusryčiuose rodė gyvą žmogų su „čipu” rankoje. Atsirado ir lietuvis norintis čipo – Arnoldas Rogoznij čia pat vietoje per minutėlę gavo lustą po odą.
Diginet
Simonas Orkinas papasakojo Skelbiu.lt istoriją, esminius lūžio taškus.
Paaiškino, kokie buvo padaryti raktiniai sprendimai ir kodėl. Įdomu buvo išgirsti produkto vystymo istoriją.
Diskusija apie interneto reklamą
Dalyvavo Deividas Talijūnas (adtarget.me), Mykolas Pleskus (Open agency), Ričardas Baltaduonis (Lrytas.lt) ir Vytautas Kubilius (Google), Audrius Janulis (Adform).
Reklama lietuviškose portaluose sudaro apie 20 mln. Eur. Tarptautiniai žaidėjai (Google, Facebook ir kt.) atsiriekia panašiai dar tiek pat. Niekas nesiryžo prognozuoti, o V. Kubilius nenorėjo ar negalėjo atskleisti Google duomenų.
Apie 50% klientų (pagal pajamas?) perka iš Google ir Facebook reklamą tiesiogiai, o ne per agentūras.
Ričardas teigė, kad visos interneto reklamos pajamos jau galimai lenkia TV reklamą. Skelbimai, katalogai ir panašiai dar sudaro apie 10 mln. Eur. Dar apie 2 mln. Eur atsiriekia įrankiai, programatic, el. pašto rinkodara ir pan.
Sumoje viso susidaro apie 52 mln. Eur.
Vytautas Kubilius pažymėjo, jog Lietuvoje labai trūksta specialistų digital srityje. Jis mato išsipūtusį atlyginimų burbulą.
Ričardas rimtai teigė, jog naujienų portalai yra pati efektyviausia reklamos forma.
Pirmą šių metų ketvirtį 85% reklamos internete pinigų atitenka Google ir Facebookui (Morgan Stanley skaičiai).
Lrytas.lt prisipažino suteikiantis nepatogumus portalo lankytojams, kurie naudoja Adbloką.
Įtraukimas į Adblock baltąjį sąrašą kainuoja apie 30% reklamos pajamų. Audrius ir Ričardas tiesiai šviesiai vadina tai Adblocko šantažu. Pasak Vytauto apie 30% žmonių naudoja Adblocką.
Portalai teigia, kad apie 40% pajamų sudaro turinio rinkodara. Portalai nesiorientuoja terminuose?
Tik Baltijos šalys neturi interneto reklamą reguliuojančio organo – IAB.
Pigu.lt: Tarptautiniai e-komercijos gigantai prieš vietinius žaidėjus
Giedrė Vilkė palygino vietinius el. komercijos žaidėjus su tarptautiniais gigantais.
15% ES perka iš užsienio, Lietuvoje – 11%, Lenkijoje – 3,5%, Liuksemburge – 60%.
Perka internete dėl kainos (61%) ir asortimento. Pagrinde perka rūbus, sporto prekes, keliones, viešbučius, namų apyvokos daiktus.
55% Rusijos pirkėjų perka iš Aliexpress. Sėkmės faktoriai – pilna lokalizacija ir 10 d. pristatymo terminas.
Lokalūs žaidėjai kovoja siūlydami mažus pristatymo terminus, mokėjimą grynais, galimybę atsiimti patiems, 24/7 aptarnavimu vietine kalba.
Roko Golco seminaras apie tinklalapio potencialo įvertinimą
Seminaras buvo geras. Rokas papasakojo apie mikrokonversijų matavimą ir verčių joms priskyrimą.
Gyvai transliavau seminarą į Lietuvos webo profesionalų grupę. Ten rasite ir vaizdo įrašą.
B2B rinkodaros seminaras su Nils Michaelis iš Trustpilot
Dviejų valandų labai gerai struktūrizuotas ir išsamus pranešimas. Gaila, kad didžioji laiko dalis buvo skirta rinkodaros ABC, o ne interneto rinkodaros kanalams, kurie geriausiai veikia B2B rinkodaros atveju. Kas liečia kanalus, daugiausiai dėmesio buvo skirta turinio rinkodarai, verslo užklausų rinkimui, renginiams, verslo užklausos kokybės įvertinimui.
Aurimas Paulius Girčys apie BigData
Išsikėlė šaunų tikslą – parodyti, jog pradėti dirbti su BigData VISIEMS nėra sudėtinga. Kol kas niekam to nepavyko padaryti. Išaiškinimas kaip tas BigData pritaikomas rinkodaroje buvo geras, bet kad tai paprasta neįtikino.
Reikia dar kartą peržiūrėti prezentaciją – gal pakeisiu nuomonę.
Gegužės 6 d. (penktadieni)
Fekalijos soc. tinklų ventiliatoriuje – Aidas Puklevičius, VRP Hill
Pliurpalai apie nieką.
Tomas Nemūra (Šokoladas) – apie soc. tinklus
Daug į PPT pririnkta judančių paveikslėlių lankytojų pajuokinimui.
Jei už postą agentūros ima po 50€, tai iššvaistoma per dieną €25K. (Lietuvoje?) Kodėl taip yra? Blogi klientų briefai, blogas požiūris į komunikaciją, kompetencijų stoka.
Antrame pranešime iš eilės agentūrininkai kartojasi su ta pačia žinute „Klientai durniai. Facebook naudotojai durniai.”
Kūrybingumas yra raktas. Kūrybingumas yra didelė retenybė. Prezentacijos pabaigoje pateikė kūrybingų žinučių pavyzdžių bei juos iškonstravo ir parodė įvairiais kampais.
„CoolŪkis” įkūrėjos Austė ir Ieva
Pats nuoširdžiausias ir tyriausias pranešimas Logine. Gryno oro gurkšnis.
Pradžioje parodė pavyzdžius technologinių sprendimų, kurie padeda mums neatitrūkti nuo gamtos.
Vėliau pristatė savo „CoolŪkį”, kuriame suburia miesto jaunimą, norintį pasikapstyti žemėje ir užsiauginti savo morką su seneliais, kurie turi žemės, bet jiems vis sunkiau ją apdirbti.
Čia kaip A. Gaidaro „Timūro būrys”, tik veikiantis kapitalizmo sąlygomis, t.y. „timūriečiai” pasiima dalį produkcijos sau.
Liudas Kanapienis (Paysera) apie mokėjimų ateitį
Investicijos į FinTech sparčiai auga – >€30b šiais metais. Pernai buvo €22b.
Papasakojo apie sėkmingus Fintechus iš skirtingų sričių (Monese, Simple, Revolut, Atom Bank, Mondo, Starling Bank, Tandem Bank, Fidor Bank ir kt.) ir jų pritrauktas dideles investicijas.
Kitas trendas – įsigijimai ir apsijungimai, vykstantys visame pasaulyje.
Transferwise integracijos su tradiciniais bankais rodo bankus žengiant pirmuosius žingsnius integruojantis su Fintechiniais startuoliais.
Papasakojo apie Mistertango ir Sofort mokėjimų inicijavimo sistemą. Dar naujesnis Lietuvai mokėjimo būdas – NFC mokėjimai.
Ateities trendas gali būti skirtingų pasaulio regionų mokėjimo sistemų vienijimasis.
Laura Duksaitė apie darbuotojų samdymą 2050 metais!
Ateityje Alfa ir Zet kartos turės per gyvenimą po 13 darbų ir 3 KARJERAS.
Jei manote, kad dabartinė karta nenorės taikytis prie darbdavių, tai žinokite, kad ateityje bus dar blogiau.
Pernai metų žodis „slacktivism” reiškia tingų buvimą ir iliuzinę veiklą soc. tinkluose (like spaudymas).
Vaikai ilgiau gyvens su tėvais. Tėvai jiems turės didelę įtaką. Technologiškai vaikai bus labai išprusę, gyvens soc. tinkluose.
Visuomenė sensta ir konkurencija dėl jaunųjų didės. Darbdaviai atsisuks į vyresnius. Tad mūsų karta dirbs iki mirties ir mes į pensiją niekados neišeisim, kaip japonai.
Daugėja jaunų žmonių, kurie nenori ar negali studijuoti. Jiems bus sunkiau rasti darbą. Jei universitetai eis į online mokymus, tai daugiau žmonių galės gauti išsilavinimą.
Naujas terminas „unlearning” – galimybė užmiršti ką moki ir veikti nauju būdu. Kitas terminas – „shadowing” – mokymasis darbe stebint savo kolegas ir greitesnis įsitraukimas.
Lietuvoje 82% dirbančiųjų Lietuvoje nori turėti savo verslą. Ateityje irgi tiek bus, bet jie turės daugiau galimybių tai padaryti.
Augustas Štaras (SAVY) apie dalinimosi ekonomiką finansuose
Savo 700 investuotojų SAVY jau uždirbo €300K. Iš investuotojų neima pinigų.
Pristatė pirmą sutelktinio finansavimo projektą (€30K), kur SAVY investuotojai sutelktai finansavo patalpų remontą. Pinigai surinkti iš 387 investuotojų per mažiau nei savaitę.
Ethereum gamina facebooką bankams.
Evaldas Ruzgys, DNB apie el. bankininkyste
Pirmas digital bankas įkurtas DB 1998 m. gyvavo iki 2011.
Pokyčiams didžiausią įtaką daro ES reglamentavimas ir visų digital rinkos žaidėjų suinteresuotumas įeiti į mokėjimų rinką.
Prognozuoja, kad bankai ateityje konkuruos verslo modeliais.
Didelę įtaką darys duomenų valdymas (BigData). Kuo mažiau rinkoje bus grynųjų, tuo daugiau bankuose duomenų.
Revoliucija įvyks tada, kai duomenų vertė viršys tranzakcijos kainą (?).
Bus bankai, kur tranzakcijos nekainuos, bus bankai, kur teiks pridėtinę vertę kramtydami mūsų duomenis, bus tik apsuose gyvenantys bankai.
Prognozuoja, kad bus galimybė pasirinkti nemokamas paslaugas, adwarines paslaugas arba mokamas.
Ateityje prognozuoja, jog DNB bus Nasdaqe listinguojama IT įmonė!
Organizaciniai reikalai
Pagrindiniame pastate atsirado daugiau ženklų, rodyklių ir dabar lengvai galima buvo rasti sales. Bet kitame pastate, kur gyveno startuoliai, sunkiai sekėsi rasti Startups.lt salę. Net renginio savanoriai nežinojo, kur ji yra.
Valgymo eilės visur buvo labai ilgos. Nesinorėjo aukoti valandos eilėms ir teko praleisti pietus.
Toliau dar galite paskaityti Roko iš SEM.lt įspūdžius iš kitų pranešimų.