Ko reikia norint užtikrinti nepriekaištngą apsipirkimo procesą (check-out) el. parduotuvėje?
Šiame straipsnyje pateikiamos 11 svetainių, turinčių geriausius pirkimo procesus (check-out), sąrašą. Jis sudarytas remiantis per Twitter gautais pasiūlymais. Sąrašas papildytas geriausiais šios srities pavyzdžiais.
Ko reikia, kad pirkimo procesas būtų sklandus?
Šia tema reikėtų parašyti išsamią apžvalgą (tokią, kaip ši), tačiau taip pat galima apibendrintai pateikti keletą esminių ypatybių, kurios yra būtinos gerai praktikai (eiliškumas neturi reikšmės).
1. Greitis. Blogiausia, kai tenka laukti paspaudus mygtuką pirkti/patvirtinti. Net ir prieš tai ilgai besikraunantys puslapiai gali turėti neigiamos įtakos pirkėjo pasitikėjimui viso pirkimo proceso metu.
2. Jokios būtinos registracijos. Žinoma, nėra blogai paraginti pirkėją užsiregistruoti, tačiau jeigu registracija kainuoja potencialius pardavimus, ar nebūtų geriau jos išvengti? Įrodyta, kad registracija gali lemti žemą konversijos rodiklį.
3. Saugumo garantija. Neretai svarstoma, kuriuos pasitikėjimo ženklus naudoti, ir ar pirkėjai iš tiesų gerai supranta šių ženklų perteikiamą informaciją, tačiau atrodo, kad pirkimo proceso metu jie turi tam tikrą teigiamą poveikį.
4. Lengvas formų pildymas. Žmonės nemėgsta pildyti formų, todėl gerai paruoštos formos gali būti sėkmingo žaidimo dalis. Nereikalaukite per daug, venkite akivaizdžiai sudėtingų klausimų ir įsitikinkite, kad klaidų pranešimai yra aiškūs.
5. Eigos žymikliai. Pirkėjai turėtų žinoti, kuriame užsakymo žingsnyje jie yra ir ką dar reikės padaryti, norint sėkmingai užbaigti pirkimą. Vienas iš būdų, padedančių to pasiekti, yra eigos žymėjimo juosta, matoma kiekviename žingsnyje.
6. Nuolat matomas pirkinių krepšelis. Priminkite pirkėjams apie jų pirkinių krepšelio turinį ir bendrą užsakymo sumą tam, kad jiems dėl šios informacijos netektų išeiti iš tam tikro užsakymo puslapio.
7. Dėmesį atitraukiančių elementų pašalinimas. Užsakymo vykdymo puslapio izoliavimas užtikrina, kad pirkėjai liks susikoncentravę į atliekamus veiksmus ir apsipirkimo etapuose neišeis iš užsakymo puslapio paspausdami tam tikras nuorodas.
Atsižvelgdamas į šias ir kitas ypatybes ir buvo analizuoti pirkimo procesai, kuriuos Econsultancy Twitter paskyroje, pasiūlė kiti Twitter vartotojai.
Atsakymai buvo tokie:
• Ebuyer
• Wiggle
• ASOS
• Sodastream
• AO
• Amazon
• Fallen Hero
• Hunter
Taip pat buvo peržvelgta Baymard sudaryta pirkimo procesų efektyvumo ataskaita ir pasirinkti trys geriausia įvertinti.
Štai jie:
• Crate and Barrell
• Symantec
• AutoZone
Taigi, paanalizuokime kiekvieną iš jų.
Ebuyer
Pirkimo procesas šioje svetainėje užstringa antrame žingsnyje – naujiems klientams prieš atsiskaitant būtina užsiregistruoti.
O tai reiškia, kad vietoje to, kad galėtume tiesiog pirkti, turime atlikti šį nereikalingą veiksmą. Be to, svetainėje prašoma įvesti savo gimimo datą.
Kol kas šis pirkimo procesas nėra itin sklandus. Taip pat tenka įvesti telefono numerį, nors registracijos formoje nėra pažymėta, kad ši informacija būtina.
Nepaisant viso to, forma yra aiški, matomi pasitikėjimo ženklai, pateikiami mokėjimo metodai ir aiškiai žymima eiga. Deja, tas papildomas žingsnelis, kuriame būtina užsiregistruoti, šiek tiek nuvilia.
Wiggle
Wiggle prekiauja įranga dviračiams. Registracijos puslapis geras, nes nereikalauja kurti paskyros ir suteikia galimybę tai padaryti vėliau eigoje.
Apskritai, šis pirkimo procesas pasižymi geru dizainu: kiekviename žingsnyje matomas prekių krepšelis bei kainos, gerai išdėstyti pristatymo būdai, ir pateiktos vos kelios nuorodos norintiems kreiptis pagalbos ar ieškantiems kontaktinių duomenų.
Geras sumanymas užsakymo eigoje pateikti konsultavimo realiu laiku galimybę, tačiau testuojant pirkimo procesą ši funkcija buvo išjungta.
ASOS
Jau yra nemažai prirašyta apie ASOS check-out gerąsias patirtis, kur paaiškinta, kaip iš užsakymo eigos pašalinus registracijos žingsnį net 50% sumažėjo pirkimo proceso nutraukimo rodiklis.
Štai kaip atrodo aptariamas puslapis:
O čia ankstesnė to paties puslapio versija:
Iš tiesų, be dizaino patobulinimo, nelabai kas ir pasikeitė. Pirkėjai ir toliau turėjo įvesti tą patį adresą bei mokėjimo detales ir galiausiai užsiregistruodavo.
Skirtumas tas, kad ASOS net neužsiminė apie registraciją ar paskyros sukūrimą, o tai ir buvo svarbiausia.
Sodastream
Kodėl buvo rekomenduotas šis pirkimo procesas? Į šį puslapį esate nukreipiami tiesiai iš pirkinių krepšelio, nepatirdami jokių rūpesčių dėl registracijos.
Be kita ko, čia matome izoliuotą pirkimo procesą, pasitikėjimo logotipus, prekių krepšelio turinį ir aiškius žingsnelius, vedančius link apmokėjimo.
Adreso įvesties laukelis taip pat pasirodė įdomus. Esame įpratęs kaskart įvesti namo numerį ir pašto kodą, tačiau ši svetainė atspėja adresą pradėjus rašyti tekstą pirmoje eilutėje.
Nė vienas iš pirminių pateiktų variantų nebuvo tinkamas adresas, tačiau įvedus dar keletą raidžių, tinkamas adresas randamas.
Ir nors ši strategija neįtikina usability profesionalų (manoma, kad pašto kodas + namo numeris yra geresnis sprendimas), tačiau kaip straipsnyje apie pašto kodo įvedimą teigia James Gurd, šis sprendimas yra logiškas ir atitinka tai, kaip žmonės mąsto apie savo adresą.
AO.com
AO svetainėje pirkimo procesas sutalpintas į vieną puslapį, o pirkėjai iš karto nukreipiami atlikti pirkimo veiksmus lange, kuriame matomas ir krepšelis, ir pirmasis pirkimo proceso puslapis.
Čia nereikalinga registracija, o atliekant mokėjimą nelieka jokių kliūčių.
Šios svetainės pirkimo procese sunku rasti prie ko prikibti. Formų pildymas yra nesudėtingas, kur įmanoma naudojami kvietimai veikti (call-2-action).
Kalendoriaus įrankis puikus, o smulkūs akcentai, tokie kaip paveikslėliai, iliustruojantys CV2 (kortelės patvirtinimo) kodą, padeda pirkėjui proceso eigoje.
Amazon užsakymo procesas yra lengvas, ypač prisijungusiems vartotojams. Kartais galbūt net pernelyg lengvas.
Iš dalies paslaptis glūdi tame, kad praktiškai absoliučios daugumos svetainėje registruotų naudotojų kortelių ir adreso informacija yra išsaugota, o dėl to pakartotiniai užsakymai tampa itin sklandūs.
Naujiems pirkėjams šis procesas ne iš geriausiųjų. Galima drąsiai teigti, kad tarp čia išvardintų apsipirkimo procesų yra ir lengvesnių.
Amazon užsakymo procesas iš dalies dar ir klaidinantis, kadangi naujiems pirkėjams slaptažodį siūloma susikurti vėliau, o tada jie nukreipiami teisiai į registracijos puslapį.
Nepaisant to, pirkimo procesas veikia pakankamai gerai, ir klientams patinka pakartotinis užsakymo patvirtinimas, kad prieš baigiant užsakymą, pirkėjui bus suteikta galimybė jį dar kartą peržiūrėti.
Neseniai šią svetainę Econsultancy apžvelgė ir tai, kaip joje naudojamas prisitaikantis dizainas, kuris vien tik iš planšetinių kompiuterių vartotojų generavo 143% didesnius pardavimus.
Pirkėjai be būtinybės registruotis nukreipiami tiesiai į užsakymo vykdymo langą, kuris pasižymi švariais puslapiais, paprastomis formomis ir dėmesio neblaškančiu dizainu.
Elegantiškas užsakymo procesas, švarus formų dizainas ir tik nežymus pirkėjų dėmesio blaškymas.
Šis procesas beveik visiškai izoliuotas, jame yra nuoroda atgal į pirkinių krepšelį tiems, kuriems šios funkcijos gali prireikti. Svetainėms nebūtina „įkalinti“ pirkėjų pirkimo procese, tereikia tik sumažinti nereikalingų, dėmesį atitraukiančių elementų skaičių.
Patinka gerai matomas pranešimas apie galimybę susisiekti su klientų aptarnavimo komanda ir gauti reikiamą pagalbą dėl užsakymų, tačiau tokios alternatyvos kaip D.U.K. arba konsultavimas realiu laiku čia taip pat galėtų pasitarnauti.
Šią svetainę Baymard įvertino geriausiai, nors apžvalga buvo atlikta 2012 m. ir tikriausiai nuo to laiko kitos svetainės patobulėjo.
Pirmasis pirkimo proceso puslapis itin geras – aiški pirkimo proceso parinktis svečio teisėmis, saugą užtikrinantys pasitikėjimo ženklai, nurodos į D.U.K. ir kontaktinius duomenis.
Patiko dar ir tai, kad pirkėjai prašomi palikti atsiliepimą apie pirkimo procesą. Būtų įdomu sužinoti, kiek naudinga yra ši informacija.
Pristatymo būdai pateikti aiškiai ir tvarkingai. Patiko tai, kad prie kiekvieno siuntimo būdo pateikiamos numatomos pristatymo datos.
Užsakymo apibendrinimas yra naudingas, tačiau naudingesnis galėtų būti priminimas apie tai, kurios konkrečiai prekės buvo užsakytos.
Suprantama kodėl šis sprendimo variantas buvo taip gerai įvertintas – sunku rasti dizaino, formų pildymo ir informacijos pateikimo trūkumų.
Symantec
Čia einama tiesiai prie reikalo. Iš pirkinių krepšelio pirkėjas nukeliamas tiesiai į vieno puslapio pirkimo procesą. Forma yra pakankamai gera, nors aiškinamojo teksto šriftas galėtų būti didesnis.
Lyginant su kitais pavyzdžiais, šis dizainas gali pasirodyti kiek senstelėjęs, tačiau šiuo atveju čia svarbiausia – funkcionalumas.
Galbūt būtų gerai, kad pirkimo procese raginimas veikti būtų šiek tiek didesnis, tačiau pati forma tikrai gera.
Dar viena naudinga ypatybė: neapdairiai įvedus biuro adresą Niujorke, sistema tai pastebėjo ir pateikė geresnę alternatyvą.
Tai sumanu, nes padeda išvengti galimų nesusipratimų pristatant prekes. Ir nors šiuo atveju tai būtų kliento klaida, labiausiai tikėtina, kad kaltas vis dėlto liktų pardavėjas.
Užsakymo apibendrinimo puslapis yra geras, jame pateikta visa būtina informacija, paaiškinti tokie įvesties laukai kaip saugos kodas, bei apibendrinamas užsakymas.
Kad tekstas būtų lengviau skaitomas būtų gerai pakeisti šriftus ir tekso dydžius, tačiau esminiai dalykai šiame pirkimo procese veikia tikrai gerai.
Apibendrinimui
Ar šis vienuoliktukas tikrai geriausias? Paliekame tai spręsti skaitytojui, tačiau reikia sutikti, jog šie pavyzdžiai tikrai puikūs.
10-yje svetainių (išskyrus Ebuyer) pirkėjai neverčiami registruotis prieš atliekant pirkimą, o šiais laikais tai viena svarbiausių ypatybių.
Patinka tokių svetainių kaip Fallen Hero naudojama strategija, kai pirkėjai nukreipiami tiesiai į pirkimo procesą, ir jiems pasiūloma įvesti adresą bei pasirinkti mokėjimo būdą, tačiau pirkėjams tam tikru metu pirkimo apiforminimo eigoje, vis dėlto, turėtų būti pateikiamas aiškus pasiūlymas susikurti paskyrą.
Registracija naudinga tiek pardavėjams, tiek pirkėjams, nes leidžia išvengti pakartotinio adreso įvedimo ir (daugeliu atvejų) mokėjimo būdo pasirinkimo perkant kitą kartą, o tai puiki priemonė klientų išlaikymui.
Parengta pagal Econsultancy.com medžiagą.