Šiame pokalbyje su digitouch! kūrybos vadovu Ramūnu Žilioniu, atskleidžiame kaip svarbu tinkamai pasirengti prieš kreipiantis į tinklalapių kūrėjus dėl tinklalapio kūrimo. Aptariame, ką reikia apgalvoti ir aprašyti. Kaip dokumentuoti įvairius niuansus.
Visų webinarų įrašus rasite čia.
Laidoje Ramūnui uždaviau šiuos ir kitus klausimus:
1) Kokios svetainės reikia verslams ir kas tai sprendžia?
2) Kokias dažniausiai klaidas daro verslai, kuriems reikia tinklalapio ir jie teiraujasi kainos pas tinklalapius gaminančias įmones?
3) Ar įmonės apsisprendžia gerai ko jie nori ir skiria nuo to, ko jiems reikia?
4) Ar dažna įmonė detaliai aprašo savo poreikį?
5) Kokie yra minimalūs reikalavimai užduočiai? Kokie yra optimalūs reikalavimai?
6) Tinklalapių kūrėjai siūlo specifikacijos parengimo paslaugą?
7) Kada jos reikia ir kuriame etape ji turi būti kuriama?
8) Wireframe prieš prototipą. Kas geriau ir kodėl?
9) Kaip detaliai reikia aprašyti poreikį?
10) Ar prie wireframe/prototipo reikia papildomai specifikacijos? Kodėl?
11) Kaip su detalia užduotimi per daug nesuvaržyti darbų atlikėjų kūrybingumo?
12) Kokius įrankius rekomenduotumėte wireframe ar prototipo gaminimui?
13) Kur pasiskaityti/pasimokyti specifikuoti/prototaipinti?
14) Dažnai tinklalapius kuriančios įmonės negali suteikti SEO paslaugos tinklalapio kūrimo stadijoje, kad iškart būtų atlikta vidinė optimizacija ir nereikėtų vėliau keisti turinio, struktūros ir t.t. Koks būtų jūsų receptas, padedant klientui SEO dalį susitvarkyti kuo efektyviau?
15) Kaip dažnai klientai nori „madingo” tinklalapio, į antrą planą nustumdami funkcionalumą? Pvz. dideli slaideriai ir kiti spec. efektai?
16) Jei tinklalapis didesnis ir neužtenka WordPress turinio valdymo sistemos, kaip nurodyt, ant kokių TVS galima kurti?
17) Ar gamintojams kelti reikalavimą, kad jie parengtų techninę specifikaciją? Kokia iš to užsakovui nauda?
18) Ar visi gamintojai turi gerus dizaino partnerius ar geriau ieškoti užsakovui atskirai, kas atliks šiuos darbus?