Blogas

Interneto rinkodaros tendencijos Lietuvoje 2013 metais

2012-12-26

Pastebėjau, kad žmonėms labai patinka skaityti įvairias išvadas, tendencijas ir pan. Tad noriu pasidalinti ir savo įžvalgomis, kas naujo vyks arba populiarės seno interneto rinkodaros srityje 2013 metais.

SEO

Toliau augs optimizacijos paieškos sistemoms svarba. El. komercijos verslams tai bus pagrindinis pigaus srauto kanalas, kompensuojantis dideles išlaidas brangiuose banerinės reklamos kanaluose.
E-B2B verslams šis srauto generavimo būdas bus kritinis jų veikloje.

Vis daugiau verslų sužinos apie Pandos/Pingvino algoritmo pokyčius ir vis mažiau rinksis rizikingas strategijas, pirkdami nuorodas (ypač puslapiuose, kur klesti nuorodų fermos). Didės procentinė dalis backlinkų su anchor tekstais be raktažodžio, kuriam optimizuojamas puslapis ar svetainė.

Dėl algoritmo „nestabilumo“ rimtos SEO kontoros judės link kainodaros, grįstos laiko sąnaudomis, o ne rezultato pasiekimu.

NAUJIENLAIŠKIAI

Svarba nemažės. Populiarės nauji būdai gauti naujus prenumeratorius.

Didiesiems tinklapiams protestuojant prieš CPL kainodarą, rasis nauji agentūrų ir nepriklausomų teikėjų pasiūlymai, kurių esmę sudarys toks modelis:
1) Koncentruojami kelių reklamdavių CPL kampanijų biudžetai;
2) Perkamas optimizuotas CPC srautas ir nukreipiamas į specialią svetainę www.prizolosimas.lt;
3) Svetainėje siūloma įvesti el. pašto adresą ir laimėti stambų prizą;
4) Įvestas el. pašto adresas atiduodamas visiems reklamdaviams, kurie sudėjo į krūvą savo biudžetus.

Populiarės „apsikeitimas“ prenumeratoriais tarp nekonkuruojančių verslų. Daugės tinklapių nuomojančių savo sukauptas bazes.

Vis daugiau įmonių išmoks konvertuoti Facebook lankytojus į prenumeratorius.

PARTNERYSČIŲ (AFFILIATE) RINKODARA

Šie metai (2012) buvo lūžio metai Lietuvoje partnerysčių rinkodaros srityje. Po truputį išsivystė švedų Tradedoubler ir estų Pay4Results tinklai. Pirmuosius žingsnius nedrąsiai pradeda žengti latvių DoAffiliate. Jų sukuriama nauda kol kas nėra didelė elektroniniams verslams, bet po truputį jų svarba augs ir rinkodarininkai galės „įsteigti“ naujas eilutes savo planuose.

Su šios srities plėtra, rasis ir šimtai specializuotų svetainių, siekiančių uždirbti iš KONKREČIŲ reklamdavių.

Nors tai bus svarbūs metai partnerysčių rinkodarai, didelio šuolio nesitikėčiau – neturėtų 2013 metais atsirasti nei specializuotų programų valdytojų agentūrų, nei specializuotų SaaS  sprendimų.

RETARGETINGAS

Prognozuoju greitą retargetingo tinklo AdTarget.me augimą. Koncentravus pasiūlą vienoje vietoje (Adnet, Google, Facebook, Skype ir kt. tinklai), šis lankytojų srauto kanalas taps įdomus tiek progresyvesniems reklamdaviams, tiek interneto rinkodaros agentūroms.

SOCIALINIAI TINKLAI

Po truputį „keičiantis kartoms“, auga dalis vartotojų, kurie reklamdaviams nebepasiekiami elektroniniu paštu. Todėl ši dalis pasiekiama panaudojant socialinius tinklus. Kanalo aktualumas augs ypač tiems reklamdaviams, kurie orientuojasi į jauną klientą.

Vis daugiau įmonių supranta KOKYBIŠKO fano svarbą ir nebeinvestuoja į perkamus ar neetiškais būdais priviliojamus fanus.

TINKLAPIO KONVERSIJOS DIDINIMAS

Vakariečiai el. parduotuvių konversijos didinimą iškelia kaip aukščiausią prioritetą 2013 metams. Lietuvoje ši sritis ateinančiais metais nebus pirmas prioritetas dėl investicijų ir rinkos dydžio santykio mažiems ir vidutiniams verslams, bet didieji verslai atkreips dėmesį į šią problemą ir pradės naudotis A/B testais bei UX  (user experience) specialistų paslaugomis.
UX specialistas Igor Gubaidulin pastebėjo, kad 2013 metais ši sritis bus ypatingai svarbi ir valstybiniam sektoriui. Tai rodo ir IVPK paskelbtas konkursas UX metodikos valstybiniam sektoriui kūrimo paslaugai pirkti.

MATAVIMAS IR OPTIMIZAVIMAS

Dėsiu daug pastangų, kad 2013 metais vis daugiau reklamdavių suvoktų interneto rinkodaros veiksmų matavimo ir optimizavimo svarbą bei išmoktų patys tai daryti, nepatikėdami šios esminės interneto rinkodaros srities savo agentūroms.

Tai leis atsirasti labiau sofistikuotiems įrankiams, tinklams ir agentūrėlėms bei mažins parazituojančių šarlatanų, siurbiančių mažiau kompetetingų reklamdavių kraują.

Linkiu derlingų 2013-ųjų!

PS jei turite savo įžvalgų ar patikslinimų aukščiau aptarta tema, parašykite man laiškelį – papildysiu sąrašą (jei pritarsiu jūsų nuomonei :-)

1 komentaras

  1. Atgalinis pranešimas: SEO 2013 metais | SEO.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Telefonas: 865077378
Skype: vlasap

Interneto rinkodaros naujienos ir renginiai

Paskutiniai blogo įrašai