Blogas

A/B testai elektroniniams verslams (webinaro įrašas)

2015-07-21

Ketvirtojoje Webseminarų laidoje, skirtoje el. verslo ir interneto rinkodaros specialistams, apie A/B testus elektroniniams verslams kalbinau Tautvydą Gylį, produktų vadovą iš Vinted.

Žemiau pateikiamas tiesioginės laidos įrašas.

Pilną laidų sąrašą rasite čia.

Klausimai, kuriuos aptarėme diskusijoje su Tautvydu Gyliu.

1) Kodėl tiek mažai Lietuvos el. verslų naudoja A/B testavimą?
– Kokio tipo įmonėms Lietuvoje gali būti naudingas A/B testavimas?
– Kokio tipo įmonėms jis yra aktualiausias?
– Ar A/B testavimas/eksperimentai duoda kokį nors konkurencinį pranašumą?
– Kaip Vinted panaudoja A/B testavimą?
– Kiek tam reikia skirti resursų?
– Ar reiktų apie tai galvoti el. verslams, kuriuose dirba 1-5 darbuotojai?
– Kokių kompetencijų reikia turėti įmonėje, norint pradėti dirbti su A/B testavimu?

2) Kaip pradėti ir vykdyti A/B testavimą, kokius įrankius naudoti?
– Kokias užduotis mums gali padėti išspręsti A/B testavimas?
– Kokius tikslus reiktų kelti sau prieš pradedant A/B testavimą?
– Kada nereikalingas A/B testavimas, nors gali atrodyti, kad jis reikalingas?
– Kokius įrankius A/B testavimui reiktų naudoti?
– Ar įrankiai priklauso nuo tikslo ar labiau nuo įmonės biudžeto ar dydžio?
– Ar galima viską pasidaryti su nemokamais įrankiais?
– Ar gali užtekti tik Google Analytics?
– Ar gali rinkodarininkai daryti A/B testus be IT specialistų pagalbos? Ko tam reikia?
– Jei IT specialisto pagalba būtina, kaip suformuluoti užduoti?
– Kokie žingsniai turi būti padaryti?
– Ką daro rinkodarininkas ir ką daro IT specialistas?
– Kiek laiko turi trukti A/B testavimas?
– Kiek lankytojų turi dalyvauti teste, kad testą galimą būtų laikyti vykusiu?

3) Kaip teisingai interpretuoti A/B testo rezultatus?
– Kaip išsikelti hipotezes?
– Ar aukštesnė konversija visada yra teisingas galutinis atsakymas ar yra dar kažkas?
– Kokios būna dažniausiai pasitaikančios testo rezultatų interpretavimo klaidos?

Diskusijoje buvo naudojama Tautvydo prezentacija. Ją rasite pateiktą žemiau.

2 komentarai

  1. Conversion:

    Sveiki, labai džiugu, jog surengėte seminarą apie A/B testavimą ir elektroninį verslą. Su malonumu peržiūrėjau ir norėčiau išsakyti keletą pastebėjimų. Mano manymu pavadinimą „A/B testai elektroniniams verslams“ reiktų keisti į „Vinted case study“ ar kaip „Vinted atlieka testavimą“.

    Norėčiau pastebėti:

    Jūs klaidingai pakalbėjote apie Optimizely ir „Landing page“ generatorių svetainėms. ‚Landing page“ sukurti ir pasiguldyti po savo domenu ir atlikti A/B testus galima su jau integruotais įrankiais, pvz, jei naudojame unbounce.com. Landing page matuoja tik vieną konversiją, vieną tikslą ir ne daugiau.

    Optimizely skirtas atlikti A/B su labai daug skaičiavimų, bet jį minėti kaip pagrindinį įrankį Lietuvos rinkai ar jūsų pranešimo klausytojams nelabai tikslinga. Naudojant nemokamą Optimizely versiją ne ką pamatuosi, mokama prasideda nuo 30 000 $ metams vienam projektui. Nelabai projektų Lietuvoje yra kurie tai sau gali leisti.

    Jūs visiškai nepakalbėjote apie A/B testus elektroninėms parduotuvėms ir nepateikėte jokių skaičių. A/B atliekant naudojant Google Analytics yra viskas labai aišku, Google pasako kiek reikia srauto, kiek konversijų, ir vieną A/B testą rekomenduojama tęsti apie mėnesį (4 apvalias savaites). Google pasako laimėtoją ir nereikia daryti jokių papildomų savo skaičiavimų, tiesiog labai gerai išnagrinėti pateikiamus statistinius duomenis.

    Elektroninėms parduotuvėms atliekant A/B testą kalbėti apie konversijų pagerinimą yra visiškai klaidinga ir netikslinga. Elektroninei parduotuvei reikia pelno, pinigų, ne konversijų pagerinimo, nes konversijos pagerinimas toli gražu negarantuoja pelno.

    Kalbėdami apie A/B testus pamirškite „šimto metų“ senumo pavyzdį su mygtuko spalva ir konversija. Rimti specialistai tik smagiai nusijuoks. Juk raudonos spalvos mygtukas žaliame fone tikrai geriau konvertuos nei žalios spalvos mygtukas žaliame fone.

    Gerai atlikti A/B testą reikia žinoti:

    Kiek gera analizė, tiek geros įžvalgos;
    Kiek geros įžvalgos, tiek geros hipotezės;
    Kiek geros hipotezės, tiek geras testavimas;
    Kiek geras testavimas, tiek gera patirtis.

    Ir pritaikyti Vinted patirtį jog prisėda kolektyvas ir susako idėjas tikrai nėra tinkama. Analizė ir ižvalgos yra atliekamos analizuojant duomenis, daug duomenų, o ne subjektyvią kieno nors nuomonę.

    Noriu dar kartą padėkoti už tikrai gerą pristatymą Vinted ir jų naudojamų metodų. Bet dar kartą noriu paminėti, tai neturi nieko bendro su paskelbta tema.

    Nuoširdžiausi linkėjimai.

  2. Conversion, dėkoju už komentarą!
    Laidos pavadinimas paskelbiamas iš anksto, dar nežinant apie ką tiksliai kalbėsime su svečiu, kaip pakryps pokalbis ir pan. Todėl gali visiškai neatitikti pradinio pavadinimo. Juk laida transliuojama gyvai, iš anksto nesutarus detaliai, kas bus kalbama.
    Svečius laidos pasiūlo Lietuvos webo profesionalų bendruomenė (https://www.facebook.com/groups/webas/). Paskutiniai du svečiai, įskaitant iš Vinted, buvo rekomenduoti profesionalų, kurie su jais dirbo. Jei kažkokiomis temomis žinote gerų pašnekovų, rekomenduokite man. Jei esate stiprūs kažkokioje sferoje, galite rekomenduoti ir save. Parašykite laišką ar paskambinkite.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Telefonas: 865077378
Skype: vlasap

Interneto rinkodaros naujienos ir renginiai

Paskutiniai blogo įrašai