Blogas

11 geriausių internetinių pirkimo procesų (check-out) pasaulyje

2014-09-05

Ko reikia norint užtikrinti nepriekaištngą apsipirkimo procesą (check-out) el. parduotuvėje?

Šiame straipsnyje pateikiamos 11 svetainių, turinčių geriausius pirkimo procesus (check-out), sąrašą. Jis sudarytas remiantis per Twitter gautais pasiūlymais. Sąrašas papildytas geriausiais šios srities pavyzdžiais.

Ko reikia, kad pirkimo procesas būtų sklandus?

Šia tema reikėtų parašyti išsamią apžvalgą (tokią, kaip ši), tačiau taip pat galima apibendrintai pateikti keletą esminių ypatybių, kurios yra būtinos gerai praktikai (eiliškumas neturi reikšmės).
1. Greitis. Blogiausia, kai tenka laukti paspaudus mygtuką pirkti/patvirtinti. Net ir prieš tai ilgai besikraunantys puslapiai gali turėti neigiamos įtakos pirkėjo pasitikėjimui viso pirkimo proceso metu.
2. Jokios būtinos registracijos. Žinoma, nėra blogai paraginti pirkėją užsiregistruoti, tačiau jeigu registracija kainuoja potencialius pardavimus, ar nebūtų geriau jos išvengti? Įrodyta, kad registracija gali lemti žemą konversijos rodiklį.
3. Saugumo garantija. Neretai svarstoma, kuriuos pasitikėjimo ženklus naudoti, ir ar pirkėjai iš tiesų gerai supranta šių ženklų perteikiamą informaciją, tačiau atrodo, kad pirkimo proceso metu jie turi tam tikrą teigiamą poveikį.
4. Lengvas formų pildymas. Žmonės nemėgsta pildyti formų, todėl gerai paruoštos formos gali būti sėkmingo žaidimo dalis. Nereikalaukite per daug, venkite akivaizdžiai sudėtingų klausimų ir įsitikinkite, kad klaidų pranešimai yra aiškūs.
5. Eigos žymikliai. Pirkėjai turėtų žinoti, kuriame užsakymo žingsnyje jie yra ir ką dar reikės padaryti, norint sėkmingai užbaigti pirkimą. Vienas iš būdų, padedančių to pasiekti, yra eigos žymėjimo juosta, matoma kiekviename žingsnyje.
6. Nuolat matomas pirkinių krepšelis. Priminkite pirkėjams apie jų pirkinių krepšelio turinį ir bendrą užsakymo sumą tam, kad jiems dėl šios informacijos netektų išeiti iš tam tikro užsakymo puslapio.
7. Dėmesį atitraukiančių elementų pašalinimas. Užsakymo vykdymo puslapio izoliavimas užtikrina, kad pirkėjai liks susikoncentravę į atliekamus veiksmus ir apsipirkimo etapuose neišeis iš užsakymo puslapio paspausdami tam tikras nuorodas.

Atsižvelgdamas į šias ir kitas ypatybes ir buvo analizuoti pirkimo procesai, kuriuos Econsultancy Twitter paskyroje, pasiūlė kiti Twitter vartotojai.

Atsakymai buvo tokie:
• Ebuyer
• Wiggle
• ASOS
• Sodastream
• AO
• Amazon
• Fallen Hero
• Hunter

Taip pat buvo peržvelgta Baymard sudaryta pirkimo procesų efektyvumo ataskaita ir pasirinkti trys geriausia įvertinti.
Štai jie:
• Crate and Barrell
• Symantec
• AutoZone

Taigi, paanalizuokime kiekvieną iš jų.

Ebuyer
Pirkimo procesas šioje svetainėje užstringa antrame žingsnyje – naujiems klientams prieš atsiskaitant būtina užsiregistruoti.

ebuyer krepšelis

O tai reiškia, kad vietoje to, kad galėtume tiesiog pirkti, turime atlikti šį nereikalingą veiksmą. Be to, svetainėje prašoma įvesti savo gimimo datą.

ebuyer.com krepšelisKol kas šis pirkimo procesas nėra itin sklandus. Taip pat tenka įvesti telefono numerį, nors registracijos formoje nėra pažymėta, kad ši informacija būtina.
Nepaisant viso to, forma yra aiški, matomi pasitikėjimo ženklai, pateikiami mokėjimo metodai ir aiškiai žymima eiga. Deja, tas papildomas žingsnelis, kuriame būtina užsiregistruoti, šiek tiek nuvilia.

Wiggle
Wiggle prekiauja įranga dviračiams. Registracijos puslapis geras, nes nereikalauja kurti paskyros ir suteikia galimybę tai padaryti vėliau eigoje.

checkout pvz 3Apskritai, šis pirkimo procesas pasižymi geru dizainu: kiekviename žingsnyje matomas prekių krepšelis bei kainos, gerai išdėstyti pristatymo būdai, ir pateiktos vos kelios nuorodos norintiems kreiptis pagalbos ar ieškantiems kontaktinių duomenų.
Geras sumanymas užsakymo eigoje pateikti konsultavimo realiu laiku galimybę, tačiau testuojant pirkimo procesą ši funkcija buvo išjungta.

checkout pvz 4
ASOS

Jau yra nemažai prirašyta apie ASOS check-out gerąsias patirtis, kur paaiškinta, kaip iš užsakymo eigos pašalinus registracijos žingsnį net 50% sumažėjo pirkimo proceso nutraukimo rodiklis.
Štai kaip atrodo aptariamas puslapis:
checkout pvz 5O čia ankstesnė to paties puslapio versija:

checkout pvz 6Iš tiesų, be dizaino patobulinimo, nelabai kas ir pasikeitė. Pirkėjai ir toliau turėjo įvesti tą patį adresą bei mokėjimo detales ir galiausiai užsiregistruodavo.
Skirtumas tas, kad ASOS net neužsiminė apie registraciją ar paskyros sukūrimą, o tai ir buvo svarbiausia.

Sodastream
Kodėl buvo rekomenduotas šis pirkimo procesas? Į šį puslapį esate nukreipiami tiesiai iš pirkinių krepšelio, nepatirdami jokių rūpesčių dėl registracijos.
Be kita ko, čia matome izoliuotą pirkimo procesą, pasitikėjimo logotipus, prekių krepšelio turinį ir aiškius žingsnelius, vedančius link apmokėjimo.

sodastream checkout pavyzdysAdreso įvesties laukelis taip pat pasirodė įdomus. Esame įpratęs kaskart įvesti namo numerį ir pašto kodą, tačiau ši svetainė atspėja adresą pradėjus rašyti tekstą pirmoje eilutėje.
Nė vienas iš pirminių pateiktų variantų nebuvo tinkamas adresas, tačiau įvedus dar keletą raidžių, tinkamas adresas randamas.
Ir nors ši strategija neįtikina usability profesionalų (manoma, kad pašto kodas + namo numeris yra geresnis sprendimas), tačiau kaip straipsnyje apie pašto kodo įvedimą teigia James Gurd, šis sprendimas yra logiškas ir atitinka tai, kaip žmonės mąsto apie savo adresą.

checkout pvz 8AO.com
AO svetainėje pirkimo procesas sutalpintas į vieną puslapį, o pirkėjai iš karto nukreipiami atlikti pirkimo veiksmus lange, kuriame matomas ir krepšelis, ir pirmasis pirkimo proceso puslapis.
Čia nereikalinga registracija, o atliekant mokėjimą nelieka jokių kliūčių.

checkout pvz 9Šios svetainės pirkimo procese sunku rasti prie ko prikibti. Formų pildymas yra nesudėtingas, kur įmanoma naudojami kvietimai veikti (call-2-action).
Kalendoriaus įrankis puikus, o smulkūs akcentai, tokie kaip paveikslėliai, iliustruojantys CV2 (kortelės patvirtinimo) kodą, padeda pirkėjui proceso eigoje.

checkout pvz 10Amazon

Amazon užsakymo procesas yra lengvas, ypač prisijungusiems vartotojams. Kartais galbūt net pernelyg lengvas.
Iš dalies paslaptis glūdi tame, kad praktiškai absoliučios daugumos svetainėje registruotų naudotojų kortelių ir adreso informacija yra išsaugota, o dėl to pakartotiniai užsakymai tampa itin sklandūs.
Naujiems pirkėjams šis procesas ne iš geriausiųjų. Galima drąsiai teigti, kad tarp čia išvardintų apsipirkimo procesų yra ir lengvesnių.
Amazon užsakymo procesas iš dalies dar ir klaidinantis, kadangi naujiems pirkėjams slaptažodį siūloma susikurti vėliau, o tada jie nukreipiami teisiai į registracijos puslapį.

checkout pvz 11Nepaisant to, pirkimo procesas veikia pakankamai gerai, ir klientams patinka pakartotinis užsakymo patvirtinimas, kad prieš baigiant užsakymą, pirkėjui bus suteikta galimybė jį dar kartą peržiūrėti.

checkout pvz 12
Fallen Hero

Neseniai šią svetainę Econsultancy apžvelgė ir tai, kaip joje naudojamas prisitaikantis dizainas, kuris vien tik iš planšetinių kompiuterių vartotojų generavo 143% didesnius pardavimus.
Pirkėjai be būtinybės registruotis nukreipiami tiesiai į užsakymo vykdymo langą, kuris pasižymi švariais puslapiais, paprastomis formomis ir dėmesio neblaškančiu dizainu.

checkout pvz 13Hunter

Elegantiškas užsakymo procesas, švarus formų dizainas ir tik nežymus pirkėjų dėmesio blaškymas.
Šis procesas beveik visiškai izoliuotas, jame yra nuoroda atgal į pirkinių krepšelį tiems, kuriems šios funkcijos gali prireikti. Svetainėms nebūtina „įkalinti“ pirkėjų pirkimo procese, tereikia tik sumažinti nereikalingų, dėmesį atitraukiančių elementų skaičių.
Patinka gerai matomas pranešimas apie galimybę susisiekti su klientų aptarnavimo komanda ir gauti reikiamą pagalbą dėl užsakymų, tačiau tokios alternatyvos kaip D.U.K. arba konsultavimas realiu laiku čia taip pat galėtų pasitarnauti.

checkout pvz 14
Crate and Barrel

Šią svetainę Baymard įvertino geriausiai, nors apžvalga buvo atlikta 2012 m. ir tikriausiai nuo to laiko kitos svetainės patobulėjo.
Pirmasis pirkimo proceso puslapis itin geras – aiški pirkimo proceso parinktis svečio teisėmis, saugą užtikrinantys pasitikėjimo ženklai, nurodos į D.U.K. ir kontaktinius duomenis.
Patiko dar ir tai, kad pirkėjai prašomi palikti atsiliepimą apie pirkimo procesą. Būtų įdomu sužinoti, kiek naudinga yra ši informacija.

checkout pvz 15
Pristatymo būdai pateikti aiškiai ir tvarkingai. Patiko tai, kad prie kiekvieno siuntimo būdo pateikiamos numatomos pristatymo datos.
Užsakymo apibendrinimas yra naudingas, tačiau naudingesnis galėtų būti priminimas apie tai, kurios konkrečiai prekės buvo užsakytos.

checkout pvz 16Suprantama kodėl šis sprendimo variantas buvo taip gerai įvertintas – sunku rasti dizaino, formų pildymo ir informacijos pateikimo trūkumų.

Symantec

Čia einama tiesiai prie reikalo. Iš pirkinių krepšelio pirkėjas nukeliamas tiesiai į vieno puslapio pirkimo procesą. Forma yra pakankamai gera, nors aiškinamojo teksto šriftas galėtų būti didesnis.

checkout pvz 17
AutoZone

Lyginant su kitais pavyzdžiais, šis dizainas gali pasirodyti kiek senstelėjęs, tačiau šiuo atveju čia svarbiausia – funkcionalumas.
Galbūt būtų gerai, kad pirkimo procese raginimas veikti būtų šiek tiek didesnis, tačiau pati forma tikrai gera.

checkout pvz 18Dar viena naudinga ypatybė: neapdairiai įvedus biuro adresą Niujorke, sistema tai pastebėjo ir pateikė geresnę alternatyvą.
Tai sumanu, nes padeda išvengti galimų nesusipratimų pristatant prekes. Ir nors šiuo atveju tai būtų kliento klaida, labiausiai tikėtina, kad kaltas vis dėlto liktų pardavėjas.

checkout pvz 19
Užsakymo apibendrinimo puslapis yra geras, jame pateikta visa būtina informacija, paaiškinti tokie įvesties laukai kaip saugos kodas, bei apibendrinamas užsakymas.
Kad tekstas būtų lengviau skaitomas būtų gerai pakeisti šriftus ir tekso dydžius, tačiau esminiai dalykai šiame pirkimo procese veikia tikrai gerai.

checkout pvz 20

Apibendrinimui

Ar šis vienuoliktukas tikrai geriausias? Paliekame tai spręsti skaitytojui, tačiau reikia sutikti, jog šie pavyzdžiai tikrai puikūs.
10-yje svetainių (išskyrus Ebuyer) pirkėjai neverčiami registruotis prieš atliekant pirkimą, o šiais laikais tai viena svarbiausių ypatybių.
Patinka tokių svetainių kaip Fallen Hero naudojama strategija, kai pirkėjai nukreipiami tiesiai į pirkimo procesą, ir jiems pasiūloma įvesti adresą bei pasirinkti mokėjimo būdą, tačiau pirkėjams tam tikru metu pirkimo apiforminimo eigoje, vis dėlto, turėtų būti pateikiamas aiškus pasiūlymas susikurti paskyrą.
Registracija naudinga tiek pardavėjams, tiek pirkėjams, nes leidžia išvengti pakartotinio adreso įvedimo ir (daugeliu atvejų) mokėjimo būdo pasirinkimo perkant kitą kartą, o tai puiki priemonė klientų išlaikymui.

Parengta pagal Econsultancy.com medžiagą.

11 komentarų

  1. Vaidas Kancauskas:

    Nu, o kur lietuviški? ;)

  2. Vladas Sapranavičius:

    Niekas nepasiūlė įtraukti tarp geriausių pasaulyje :-)
    Matyt, nenusipelnėm.

  3. Vitalijus:

    mūsų verskis.lt platinamos parduotuvės platformos vieno žingsnio apsipirkimo procesas manau irgi vertas dėmesio :)
    p.s. tai nebuvo reklama

  4. Vladas Sapranavičius:

    Dėl verskis.lt
    Patestavimui paėmiau stilingai.lt.
    Bendras vaizdas labai geras ir atrodo profesionaliai.
    1) Labai gerai padarytas įdėjimas į krepšelį. Retas atvejis.
    2) Net dvi paskatos registruotis pirmame žingsnyje – šaunu. Priverstinės registracijos nėra.
    3) Pristatymo kainų sąraše nematau nemokamo pristatymo galimybės, pvz. jei perkama už daugiau nei X Lt. Tikiu, jog čia konkretus verskis.lt klientas pasirinko tokią kainodarą ir standartiniam pakete tokia funkcija shopo šeimininkui prieinama.
    4) Antrame žingsnyje pasimato galimybė atsiimti parduotuvėje. Tas nudžiugina vartotoja, jei jis tik atėjo iki antro žingsnio pirmame žingsnyje neatradęs nemokamo pristatymo ar atsiėmimo galimybės.
    5) Pirmame žingsnyje paštomatai Eesti Post, o antrame – Omniva. Konfūzas…
    Visame procese niekur neužkliuvau ir lengvai praėjau. Vertinčiau 9 iš 10 :-)

  5. Vitalijus:

    Valdai – beliko įreminti ir ant sienos su tavo parašu :) padarom? :)

  6. Vladas Sapranavičius:

    Liko dar palyginti su kitais shopais :-) Kada nors :-)

  7. Aurimas:

    Aciu, uz puikia apzvalga. Norejau pasiteirauti kaip vertinate toki sprendima: Cart puslapyje klientui yra rodoma kiek jam truksta Lt iki nemokamo pristatymo. Sakykime klientas neisidejo daugiau nieko papildomai ir pateko i checkout. Tad automatiskai tokiu atveju prie pristatymo budo „Lietuvos pastas“ yra rodomas mokamas pristatymas su X Lt. Taciau ar prie sio atsiskaitymo budo verta papildomai skliausteliuose prideti (jeigu isleisite dar X Lt, sis budas taps nemokamas)? Atrodo, kad gana naudinga, bet kita vertus, klientas bus isvedamas is checkouto. Dekui is anksto.

  8. Audrius:

    O aš nesutinka nei su Vitalijumi, nei su Valdu dėl stilingai.lt. Check out procesas geriausiu atveju tik vidutiniškas dėl nereikalingais elementais perkrauto interfeiso (pvz. virtualių pinigų), ne savo vietoje esančiais komponentais (pvz. nuolaidos kupono kodas, registracija), per sudėtinga adreso forma, iš kitų žalių spalva neišsiskiriantis CTA ir visko „sugrūdimu“ dėl to net aukojant aiškumą.

  9. Vladas Sapranavičius:

    Aurimai, senai žinomas nemokamo pristatymo paradoksas el. komercijoje. Suvokiant, jog nemokamas pristatymas yra ypatingai svarus argumentas daugumoje el. parduotuvių pirkėjų, geriau rekomenduojama rinktis nemokamo pristatymo galimybės parodymą, tuo sukuriant vartotojui didelę vertę. Tikėtina, kad dėl šios vertės pirkėjas nemes kelio dėl takelio ir vis tik bus linkęs papildyti krepšelį ir užbaigti pirkimą.

  10. Aurimas:

    Dekui uz nuomone!

  11. Vladas Sapranavičius:

    Bet kokiu atveju, tai tėra tik nuomonės. Dirbant profesionaliai, turėtume kiek įmanoma remtis testavimo duomenimis. Kartais A/B testai parodo, jog ekspertai klydo. Pvz. pridėjus į prenumeratos bloką tekstą „mes jums niekados nesiųsime spamo“, testuotojai gavo atvirkštinį rezultatą – lead rate sumažėjo, nors buvo tikimasi augimo!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Telefonas: 865077378
Skype: vlasap

Interneto rinkodaros naujienos ir renginiai

Paskutiniai blogo įrašai